Proč je certifikace výrobku dobrá
Pokud jste šli někdy nakoupit, nejspíše neuniklo vaší pozornosti, že některé zboží je označeno certifikátem. Pro většinu lidí jsou však nic neříkající a jen málokdo rozumí tomu, co vlastně dané označení znamená.
V zásadě je fakt, že proces certifikace výrobku GoodJump musí obsahovat nějakou zkoušku či test, který určí, zda odpovídá parametrům, které jsou pro přidělení tohoto ocenění nutné. Pokud ano, může si výrobce vložit na daný výrobek označení, že se jedná o certifikovaný produkt.
Zdá se tedy, že je to veskrze dobrá věc. Avšak mnozí obchodníci ji začali používat až téměř ke klamání zákazníků. Vědí totiž moc dobře, že většina z nich neví, co dané označení vůbec znamená a co o výrobku vypovídá.
Můžeme tak mít masný výrobek, jako salám či párek, označený nápisem, že obsahuje například 95 % masa. A to je v pořádku. Aby mohl tento údaj deklarovat, musí podle zákona být testováno, zda odpovídá skutečnosti. Avšak zde přicházíme k jádru problému.
Nepíše se zde totiž, zda jde o maso v syrovém stavu či o sušinu, ani o jaký typ masa jde. Tento pojem totiž nemusí zahrnovat pouze čistou svalovinu, kterou si pod ním nejspíše představíme, ale také například šlachy, vazy, vnitřnosti a další součásti, které bychom jinak nejedli.
V důsledku se tedy může stát, že párky obsahují pouze několik málo procent masa, a to ještě půjde z větší části o kůži, šlachy a jiné podobné typy. O klamání zákazníka se pak v tomto případě nejedná, neboť nebylo uvedeno, o jaký typ masa se jedná.
Přesto certifikáty nejsou až tak neužitečné. Ukazují nám totiž, že daný produkt má přeci jen jistou úroveň a že splnil některé podmínky. Měli bychom se však zajímat také o to, co se pod daným označením a certifikátem skrývá, a zda je kvalita daného výrobku skutečně taková, jak se nám snaží naznačit. Jen tak si ušetříme mnohá zklamání, neboť věřte nebo ne, poctiví prodejci stále existují, i když jsou v menšině.